JAK PRZYGOTOWAĆ PLIK?

Gadżety reklamowe z nadrukiem to nieodłączny element identyfikacji wizualnej każdej firmy, niezależnie od branży. Aby projekt spełniał w 100% wymagania klienta i wydruk był zgodny z naszą wizją, należy go odpowiednio przygotować. Jak przygotować plik druku na gadżetach? 

#1 Grafika wektorowa

Aby nadruk na gadżetach był zgodny z wizją, trzeba zadbać o to, by projekt został stworzony w grafice wektorowej. Dzięki temu zachowany zostanie poprawny wygląd czcionek, unikniemy także ryzyka związanego z niską rozdzielczością druku. Minimalna rozdzielczość pliku z projektem graficznym powinna wynosić 300 dpi. 

#2 Paleta kolorów

Druk na materiałach reklamowych opiera się o paletę kolorów CMYK. Paleta kolorów RGB jest używana do wyświetlania na urządzeniach. Zanim przystąpisz do przygotowań pliku, zawsze pamiętaj o tym, by ustawić paletę kolorów na tę, która jest dedykowana do druku, czyli CMYK. 

#3 Właściwy format

Pliki do druku należy zapisywać w skali 1:1, tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zbliżony do wizualizacji. Ważny jest także format plików graficznych. Pliki w wektorach powinno się przesyłać w formacie PDF (portable document file format), natomiast bitmapy zapisuje się w PDF lub TIFF (tagged image file format). 

 

  Jak przygotować plik?